دخترم پرنیکا

سونوگرافی هات

1391/1/27 19:47
نویسنده : پپو
16,626 بازدید
اشتراک گذاری

سلام جوجو کوچولوی خودم.

تصمیم دارم برای یادگاری عکس سونوگرافی هاتو توی مراحل مختلف جنینیت اینجا بزارم.

اولین سونو (8/8/90) مربوط میشه به چند ساعت یا شاید چند لحظه بعد از تشکیلت پیش دکتر "ا" گرفتم. (تعجب نکن عزیزم که انقد دقیق میگم، آخه ما به اومدن تو ایمان داشتیم. واسه همین من شوق و ذوق داشتم زودتر تورو ببینم.)

اولین سونو

که البته توی این سونو چیز زیادی نمیشه دید. آخه هنوز خیلی خیلی زوده برای دیدنت، طوری که حتی سونوگرافیست ها هم نمی تونن وجودتو تشخیص بدن؛ اما من مطمئن بودم که تو اومدی!

سلام جوجو کوچولوی خودم.

تصمیم دارم برای یادگاری عکس سونوگرافی هاتو توی مراحل مختلف جنینیت اینجا بزارم.

اولین سونو (8/8/90) مربوط میشه به چند ساعت یا شاید چند لحظه بعد از تشکیلت پیش دکتر "ا" گرفتم. (تعجب نکن عزیزم که انقد دقیق میگم، آخه ما به اومدن تو ایمان داشتیم. واسه همین من شوق و ذوق داشتم زودتر تورو ببینم.)

اولین سونو

که البته توی این سونو چیز زیادی نمیشه دید. آخه هنوز خیلی خیلی زوده برای دیدنت، طوری که حتی سونوگرافیست ها هم نمی تونن وجودتو تشخیص بدن؛ اما من مطمئن بودم که تو اومدی!

سونوی بعدی (تاریخ 8/9/90) مربوط میشه به وقتی که تو ٦ هفته و ٢ روزت بود و دیگه میشد فهمید وجود داری یا نه؟ آخه دیگه برای خودت قلب و تشکیلاتی بهم زده بودی!

سونوی دوم

توی این سونو:

سايز رحم بزرگتر از حد نرمال است.
اكوي ميومتر طبيعي است.
درون نميدونم چي چي اندومتر تصوير يك ساك حاملگي حاوي يك جنين كوچك با ضربان قلب منظم و 405 ديده شد(؟)
سونوگرافي نمي دونم چي چي حدود 6W2D است (فكر كنم سن جنينه، درسته؟)
نميدونم چي چي اطراف ساك قابل توجه است.
تخمدانها طبيعي است.

این یعنی تو الان ٦ هفته و ٢ روزته و ظاهرا" خدا رو شکر قلب کوشولوت تشکیل شده و داره میزنه.

 

سونوی سوم (تاریخ 14/10/90) رو برای تست NT و NB دادم که یه سری شاخصن که برای بررسی سلامت جنین اندازه گیری میشه. رفتم پیش دکتر "م" که مطبش بسیار شلوغ بود و باید مثل نونوایی از چند ساعت قبلش دم در مطب صف می کشیدی و اسم مینوشتی.... خلاصه همونجا بود که خاله شیوا همسر همکار بابایی و همکارشو دیدیم که اونام برای سونو اومده بودن. (البته ما از قبل میدونستیم اونا نینی دار شدن اما اونا نمیدونستن ما هم بعله!)

توی این سونو 11 هفته و 2 روزته فسقلی!

11W2D

توی سونو هم اینا رو نوشته بود که من زیاد سر در نیاوردم:

قرار جفت پوستریرر (؟) و گرید 0 و میزان AF نرمال است.در نمیدونم چی چی عارضه ای دیده نشد و ضخامت NT نیز نرمال است. (ازش که پرسیدم گفت حدود 2 است.)

سونوی بعدی (تاریخ 26/10/90) رو هم برای محکم کاری از سونوی NT قبلی دادم که البته چون سونوگرافیست های معروف وقت نداشتن مجبور شدم برم پیش دکتر "ن" که زیاد از سونوش راضی نبودم.

سنت اینجا 13 هفته و 2 روزه.

13W2D

توی این سونو نوشته بود که تصویر یک جنین با ضربان قلب عادی و مایع آمینوس و جفت خلفی گرید یک و پرزانتاسیون فعلی سفالیک که B.P.D برابر 21 و FetalAge 13.2 در داخل رحم مشهود است.

طول سرویکس رو هم  که همون دهانه رحم میشه ازش پرسیدم که گفت 35 میلیمتر است و خوبه.

بابایی هم که برای اولین بار داشت از توی مانیتور آقای دکتر تورو میدید ازش پرسید جنسیتش چیه؟ که اونم گفت هنوز زوده اما احتمالا" دختر باشه چون من چیزی توی پاهاش نمی بینم!

سونوی بعدت (تاریخ 19/11/90) رو پیش دکتر "ح.ن" رفتیم که اون موقع تو 16 هفته و 4 روزت بود.

16W4D

توی این سونو نمایش فعلی قنعیر که نمیدونم چیه نوشته بود و سنتو با معیارای BPD و FL همون مقداری که گفتم نوشته بود.

قرار جفت خلفی و گریدش صفر تشخیص داده شده بود و میزان AF هم نرمال بود.

جنسیتت رو هم دکتر "ح.ن" با اطمینان دخمل اعلام کرد.

 

سونوی بعدی (تاریخ 22/12/90) دادم که برای بررسی سلامت جنین بود که میخواستم پیش دکتر "م" برم اما اون رفته بود تعطیلات نوروزی. بعد از کلی دردسیر کشیدن دنبال سونوگرافیست خوب، بالاخره رفتیم پیش دکتر "ش" توی مسکن که دستگاههای مجهزی داشت و حتی یه LCD بزرگ گذاشته روبروی ادم تا هرچی توی شکمشه رو ببینه.

خیلی جالب یود. من که از سونوش خوشم اومد.

 sono21

مامانیت تا ساعت 5 کلاس داشت. بابایی قبلا" رفته بود و زحمت گرفتن وقتو کشیده بود. خلاصه مام ساعت 7.5 رفتیم اونجا و به محض اینکه از در رفتم تو، اسممو صدا زد.

منم رفتم داخل و دکتر شروع کرد به توضیح دادن در مورد اعضای بدنت. (آخه سونوی هفته 20 تا 22 برای بررسی سلامت اعضای بدنه)

در حالت Breech بودی (یعنی سرپا بودی) قرار جفت خلفی راست با گرید یک بود و میزان AF هم طبیعی.

منم فوری موبایلو درآوردم و بعد از گرفتن اجازه از دکتر شروع کردم از وول خوردنای تو و توضیحات دکتر روی تصویرت فیلم گرفتم.

خیلی باحال بود، قلب کوچولوت که مث یه حفره خالی بود، کله طالبی شکلت، گردن و ستون فقرات ظریفت و بالاخره پاهاتو نشون داد و گفت یه دخمل خوب است! هوراااااااااا.

حالا دیگه میتونم با خیال راحت برات خرید کنم....

 

 آزمایش غربالگری سه ماهه دومتم که خدا رو شکر خوب بود.

برای چک پایان سه ماه دوم هم روز چهارشنبه (تاریخ ٢٣/١/٩١) با خاله سیما رفتیم آزمایشگاه و آزمایش تحمل گلوکز رو دادیم که باید یه محلول شیرینو سر می کشیدیم........

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)